Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekologija>Autotransporto įtaka oro taršai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Autotransporto įtaka oro taršai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Autotransporto išmetami oro teršalai. Vidaus degimo varikliai. Taršos intensyvumas. Autotransporto kelių tiesybos įtaka oro užterštumui.

Ištrauka

Autotransportas yra specifinis taršos šaltinis, pasižymintis dinamiškumu, įsiskverbiantis i visas miestų teritorijas - gyvenamuosius ir pramonės rajonus, miesto centro, sanatorijų, bei poilsio zonas.
Pastaruoju metu aplinka teršiama tiek, kad gamta pati savaime jau nebegali apsivalyti. Dėl to sutrinka nusistovėjusi pusiausvyra, kyla sunkiai sprendžiamų ekologinių problemų, didėja žmonių sergamumas.
Būtent transporto išmetamai taršai būdinga didelė cheminių junginių įvairovė (>200 junginių) ir intensyvus paskleidimas didelėje teritorijoje. Toks intensyvus atmosferos aplinkos teršimas cheminiais junginiais, kurių ne vienas pasižymi stipriu biologiniu aktyvumu, sukelia globalinius pakitimus (padidėjęs ultravioletinės spinduliuotės intensyvumas Žemėje dėl ozono sluoksnio pakitimo, fotocheminių reiškinių susiformavimas, chemiškai bei biologiškai agresyvių produktų kaupimasis atmosferoje, rūgštūs krituliai ir pan.).
K. Jankevičius (Jankevičius ir kt., 2000) automobilizaciją priskiria prie neigiamų ir sudėtingų socialinių-techninių-ekonominių procesų. Tuo tarpu su šiais procesais susijusias problemas siūlo nagrinėti trimis kryptimis: išteklių naudojimo, aplinkos teršimo ir neigiamų socialinių pasekmių visuomenei nustatymo. Ši triada puikiai atskleidžia vieną iš galimų autotransporto išmetamos taršos nagrinėjimo sekų. Viskas prasideda nuo transporto panaudojimo, vėliau šis veiksnys sąlygoja – aplinkos teršimą ir galiausiai baigiasi –visuomeninių neigiamų pasekmių išryškėjimu.
Didžiausią dalį į aplinką išmetamų transporto teršalų kiekio sudaro autotransporto priemonių išmetami teršalai ir tik keli procentai – kitų transporto priemonių (traukinių, laivų, lėktuvų) teršalai. Transporto tarša yra sunkiau kontroliuojama, nėra įmanoma pritaikyti valymo įrengimus, o ateities prognozės deja nieko gero nežada.
Tokios pat nuomonės laikosi ir R. Juknys (Juknys, 2005), teigdamas, jog autotransportas kartu su pramone, komunaliniu ūkiu, energetika yra vienas iš didžiausių aplinkos teršėjų. Palyginti su pramone ir energetika, transportas turi nemažai specifinių savybių, tokių kaip: nuolat didėjantys automobilių srautai miestuose, užmiestyje, kurortuose; didelė automobilių koncentracija nedideliuose plotuose ir su tuo susiję sunkumai ribojant transporto eismą; tai yra dinamiškas taršos šaltinis; mažos galimybės apriboti neigiamą poveikį aplinkai tik artimiausioje perspektyvoje; nuolat atsiliekantis nuo automobilizacijos augimo gatvių tinklo plėtimas.
Statistika byloja, jog autotransporto teršalai planetoje sudaro apie trečdalį, o Lietuvoje – daugiau nei pusę, labiausiai automobilizuotuose miestuose – net iki 70% atmosferos teršalų. (pagal Baltrėnas ir kt., 1996). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-07
DalykasEkologijos referatas
KategorijaEkologija
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai12 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis107.95 KB
AutoriusArvydas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasIgnatavičius
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasGamtos mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Autotransporto itaka oro tarsai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Ignatavičius
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą