Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekologija>Ekologiškų produktų rinka Lietuvoje
   
   
   
naudingas +2 / nenaudingas -2

Ekologiškų produktų rinka Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas — teoriškai bei analitiškai išsiaiškinti ekologiškų produktų reikšmę bei rinkos tendencijas Lietuvoje. Ekologiškų produktų samprata teoriniu požiūriu. Ekologiškų produktų samprata bei paplitimo priežastys. Ekologiškų produktų rinkos samprata. Ekologinis ūkininkavimas. Ekologiškų maisto produktų ženklinimas. Ekologiškų produktų reikalavimai. "Ekoagros" ir žemės ūkio ministerijos įtaka ekologiniam ūkininkavimui. Informacija vartotojams. Ekologiškų produktų rinkos plėtra ir perspektyvos Lietuvoje. Ekologiškų produktų rinka pasaulyje. Ekologinio ūkininkavimo plėtra Lietuvoje. Ekologiškų produktų gamintojai ir jų produkcija. Ekologiškų produktų kainos rinkoje. Eksportas ir importas Lietuvoje. Ekologiškų produktų vertinimas bei paklausa. Išvados. Priedas (3 psl.)

Ištrauka

Šiandien vis aktualesnis tampa sveikas gyvenimo būdas. Iki šiol rinkoje buvę produktai tenkino mūsų poreikį komfortui, tačiau už tai mes mokėjome ne tik pinigus, bet ir savo sveikatos ir natūralios aplinkos kokybės kaina. Ekologiški produktai yra alternatyva nusistovėjusiai sistemai. Šiandiena jie apima beveik visą prekių asortimentą ir yra nežalingi tiek mums, tiek aplinkai. Vakarų šalys jau senokai pradėjo akcentuoti ekologiškos produkcijos svarbą. Išsivysčiusiose šalyse jie sudaro kelis procentus bendros rinkos. Procentais tai nėra įspūdingas skaičius, tačiau pinigine išraiška šis nedidelis kiekis atitinka kelis milijardus eurus.
Lietuvoje yra pastebima teigiama tendencija "žaliam vartojimui". Pirmosios specializuotos ekologiškų produktų parduotuvės Lietuvoje atsirado 2007 m. Iki tol apie "žaliuosius" produktus buvo galima išgirsti tik iš draugų, bendraminčių arba internete. Šiandiena pastebimas tiek asortimento augimas, tiek vartotojų susidomėjimas. Tai liudija ir didžiuosiuose prekybos centruose atsiradusios natūralaus maisto oazės bei atskiri specialiu logotipu pažymėti maisto produktai. Kalbant apie asortimentą, Lietuvoje pasirinkimas yra gana didelis ir pradedama jausti netgi konkurencija tarp ekologiškų produktų platintojų. Tačiau kodėl vartotojas beveik nieko apie tai nežino? Problema glūdi informacijos sklaidoje. Nors ir auga susidomėjimas ekologiškais produktais, tačiau jų rinkos dalis gana maža, nes trūksta vartotojus pasiekiančios informacijos. Visa tai rodo, jog ekologiškų produktų rinka yra ypatingai aktuali tema.
Darbo objektas. Ekologiškų produktų rinka
Darbo tikslas - teoriškai bei analitiškai išsiaiškinti ekologiškų produktų reikšmę bei rinkos tendencijas Lietuvoje.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti pagrindinių sąvokų reikšmes;
2. Aptarti ekologinio ūkininkavimo ir gamybos ypatumus;
3. Analitiškai susipažinti su ekologiškų produktų rinka;
4. Nustatyti pagrindinius ekologiškų produktų paplitimo aspektus ir ištirti tai nulemiančius veiksnius;
5. Išanalizuoti vartotojų nuomonę apie ekologiškus produktus;
6. Nustatyti ekologiškų produktų rinkos perspektyvas ir padaryti išvadas.

Tyrimo metodai: Siekiant ištirti ekologiškų produktų rinkos tendencijas ir susisteminti žinias, atlikta mokslinės literatūros analizė bei apibendrinimas. Norint atskleisti pagrindines šios rinkos kitimo priežastis, naudota statistinė analizė bei analitiniai duomenys.


Svarbiausia naudota literatūra. Daugiausia naudotasi internete bei spaudoje pateiktais straipsniais, specialistų nuomonėmis. Teorinė dalis parašyta remiantis moksline literatūra bei straipsniais.

Darbą sudaro dvi esminės dalys: teorinė ir analitinė. Teorinėje dalyje "Ekologiškų produktų samprata teoriniu požiūriu", remiantis moksline literatūra bei specialistų straipsniais, išsiaiškintos pagrindinės sąvokos ir aptarti pagrindiniai aspektai ekologiškų produktų gamybos bei rinkos tema.
Analitinėje dalyje "Ekologiškų produktų rinkos plėtra bei perspektyvos Lietuvoje", remiantis tyrimais ir teorine medžiaga, aptartos ekologiškų produktų rinkos bei gamybos plėtra, , prekybos perspektyvos, kainos ir jas lemiantys veiksniai. Be to, aptartos gyventojų galimybės rinktis ir įsigyti ekologiškus produktus bei išanalizuota respondentų vertinimo statistika.

Darbą sudaro įvadas, 2 dalys, išvados. Pagrindinė darbo medžiaga aprašyta 32 puslapiuose, įskaitant 3 lenteles, 10 paveikslų. Taip pat pateikiamas 1 priedas. Panaudotos literatūros sąrašą sudaro 31 šaltinis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-13
DalykasEkologijos kursinis darbas
KategorijaEkologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai31 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis886.87 KB
AutoriusGintare
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasIngrida Šarkiūnaitė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasKauno humanitarinis fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ekologisku produktu rinka Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 29 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Ingrida Šarkiūnaitė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą